Управление качеством услуг в условиях цифровой экономики

Service Quality Management under Digital Economy



Д.А. Заборовский
D.A. Zaborovsky
denchic4@mail.ru
аспирант первого года обучения, Государственный институт экономики, финансов, права и технологий
post-graduate student, State Institute of Economics, Finance, Law and Technology
Гатчина
Gatchina

Ключевые слова:

  • промышленные революции
  • Industry 4.0
  • IT-технологии
  • управление
  • качество услуг
  • цифровизация
  • потребители услуг
  • управление инновациями
  • Keywords:

  • industrial revolutions
  • Industry 4.0
  • information technologies
  • management
  • quality of services
  • digitalization
  • consumers of services
  • innovation management
  • Четвертая промышленная революция полностью меняет организационную культуру и структуру отношений в организациях, а также в связи с переводом на цифровые носители операций приводит к изменениям в производстве и к реализации совершенно новых бизнес-моделей, в том числе в сфере управления качеством услуг. Однако персонал, который занимается вопросами управления качеством, зачастую все еще ориентируется на старые задачи. В представленной статье рассмотрены проблемы и инициативы, связанные с управлением качеством услуг в условиях Industry 4.0.

    The fourth industrial revolution radically changes the organizational culture as well as the structure of relations in organizations. It also leads to changes in the production and implementation of brand new business models including those applied in service quality management due to the transfer of operations to digital format. However, the staff involved in quality management is still oriented at old tasks. We consider the problems and initiatives connected with service quality management under Industry 4.0.

    Список использованной литературы

    1. Ana Brochado, Rui Cunha Marques. Comparing Alternative Instruments To Measure Service Quality In Higher Education // Quality Assurance In Education. Vol. 17. Issue 2. URL: https://www.emeraldinsight.com/doi/abs/10.1108/09684880910951381 (дата обращения: 25.09.2018).
    2. Bo Xing, Tshilidzi Marwala. Implications of the Fourth Industrial Age on Higher Education // Cornell Univercity. Submitted on 17 Mar 2017. URL: https://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1703/1703.09643.pdf (дата обращения: 30.09.2018).
    3. Matthew Littlefield. What is EQMS? (Enterprise Quality Management Software). Dec 06, 2012. URL: https://blog.lnsresearch.com/bid/165626/what-is-eqms-enterprise-quality-management-software (дата обращения: 20.10.2018).
    4. Quality 4.0. Impact And Strategy Handbook. Getting Digitally Connected to Transform Quality Management. URL: https://cdn2.hubspot.net/hubfs/136847/IC%202017%20QUALITY_QUALITY%204.0/2017%20QUALITY%204.0_FINAL-1.pdf (дата обращения: 15.10.2018).

    РФ, Ленинградская область, г. Гатчина, ул. Рощинская, д. 5 к.2